بوچی-zhyar
 
انجمن کردی ڤه ژین
 
 

 

 

 

بوچی

 

 

بوچی به ته نیا لیره جیت هیشتم


چیروكی عیشقی لاویت پی نیشتم


دیاره نازانی گولم وا نابی


نه عیشق وایه و وه فایش وا نابی


كه تو جیت هیشتم گولم چرو بوو


ئاخر عیشقی تو هه مووی درو بوو


عیشقم چوو ، گولم چوو


روژگارم به سر چوو ( عومریشم )


چاوه ریی به هار بووم


قه ت نه مدی و به سه ر چوو


دلیك عاشق بی هه ر ده نالینی


دلی تو به رده دلم ده شكینی


نه تو عاشقی نه عیشقیش وایه


خوشه ویستی من به بی په روایه


نه مزانی ئه توش ده روی به ویلی


وه ها به جاری توش به جیم دیلی

 

 


نظرات شما عزیزان:

avin
ساعت15:03---8 اسفند 1390
zooooor jvan b0o.dast khosh

ڤ یان
ساعت12:38---8 اسفند 1390
گلنار

از کو ایرو پر غمگینم له یاره له یاره گلناره

چاو له بینان دگرینم له یاره له یاره هواله

نیشان ژه ته از ناوینم گلناره

نیشان ژه ته از ناوینم گلناره

من که امروز خیلی غمگینم ای یار من گلنار من

چشم به چادرها می دوزم ای یار من دوست من

نشانی از تو نمی بینم گلنار من

نشانی از تو نمی بینم گلنار من

*****************

درد دل من کاریه له یاره له یاره گلناره

قصان جان من خاریه له یاره له یاره هواله

دیدار مایه قیامته گلناره

دیدار مایه قیامته گلناره

درد دل من کاریه ای یار من گلنار من

غصه ها جانم رو خورده ای یار من دوست من

دیدار مانده به قیامت گلنار من

دیدار مانده به قیامت گلنار من

*****************

جایلان کشتن ژنان برن له یاره له یاره گلناره

گلنار من هیسیر کرن له یاره له یاره هواله

وان فریتن له کوچه و بازاره

وان فریتن له کوچه و بازاره

جوانان رو کشتن زنان رو بردن ای یار من گلنار من

گلنار منو اسیر کردن ای یار من دوست من

اونا رو تو کوچه و بازار فروختن

اونا رو تو کوچه و بازار فروختن

*****************


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : 27 آذر 1390برچسب:, :: 14:47 :: توسط :

درباره وبلاگ
به خیر هاتن بو ویبلاگی خوتان... kurdishsociety.mu@gmail.com
عکس هایی از برگزاری مراسم سال یاد بمباران شیمیایی حلبچه،سردشت مێردەکەم گزیده ای از تاریخ و جغرافیای شهرستان سردشت يادواره شهداي بمباران شيميايي حلبچه حلبچه در آئینه تاریخ _zhyar غار کرفتو، یادگاری از عهد باستان برگزاری نمایشگاه عکس کردی توسط انجمن کردی Vazhin عیلام/ایلام-shahin عکس های قدیمی از شهر زیبای سقز چه ند شيعريک به بوونه ي سالهاتي هيروشيمائي کوردوستان چه ند شیعری کوردی بو منالان دايه گيان اشنویه شهری با قدمت بیش از ۳هزار سال شاری‌ سه‌لماس یان دیله‌مان زندگینامه قاله مه ره ریشه تاریخی « اور » مناطق دیدنی شهر پیرانشهر شعر عقاب و كلاغ، از شاعر نوپرداز کرد، جلال ملكشاه کورته‌باسێک له‌ سه‌ر ژیانی ماموستا مه‌ردووخی کوردستانی زبان کردی و گویشهای آن ماموستا هیمن-zhyar بوچی-zhyar چی بنووسم؟خوایه هێزی ئینشایه ک! آموزش مکالمه زبان کردی کتیبی پولی ساوایان(مندالان)-2006
آرشيو وبلاگ
نويسندگان